maandag 12 mei 2014

Hoe mijn blog aan zijn naam kwam




Ik was al enige tijd aan het brainstormen over de naam van mijn blog. Had ik een naam was hij al bezet. Eigenlijk had ik het voor vandaag een beetje opgegeven, morgen immers weer een dag.


Ik pakte het boek ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ van Paulien Cornelisse erbij. Het blijft leuk om te lezen hoe zij over taal praat zo ook het stukje ‘iGelul’. In dit stukje tekst gaat het over dat na de iPod iPad en iPhone overal maar een i voor word gezet. En wat betekend die i nou eigenlijk, gewoon niks.

En ja dat ‘iGelul’ sprak me wel aan waarom omdat ik Ilona heet en die i dus wel ergens voor zou staan. Maar gelul is wel erg plat. Dus het werd iPraat, oftewel Ilona praat. Of Ikpraat, het kan allemaal.


Een neutrale naam dat is wat ik wilde omdat ik ga schrijven over wat ik leuk vind, en wat mij bezig houd. Voor vandaag even genoeg gekletst er moet nog genoeg aan de lay out gebeuren.

Morgen meer over hoe ik met bloggen begon.



Ilona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten