donderdag 15 mei 2014

Elkaar de hand schudden is beter dan vechten

Vandaag een zelf geschreven gedicht die een plekje op mijn blog verdiend. Het eerste gedeelte heb ik in 2009 geschreven. Het 2e gedeelte is een aanvulling erop die heb ik een paar weken geleden geschreven.


Een gevecht zonder eind
Een gevecht waarvan je weet 
dat je tegenstander ook je naaste is 
Een gevecht waar niet te winnen valt 
maar ook niet te verliezen 
Een gevecht waar je mee door zal moeten 
Een gevecht zonder vijand 
Een gevecht tegen iets wat bij je hoort 
Een gevecht tegen chronische pijn 

Waarom toch vechten 
zou het niet makkelijker zijn om 
elkaar de hand te geven
hand in hand te gaan met de pijn 
naast elkaar durven staan ipv tegen over elkaar 
samen het leven aan te gaan 
het zou veel kostbare energie schelen 
frustraties wegnemen 
en waarschijnlijk deuren openen 
Ooit zal ik mijn pijn de hand schudden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten