dinsdag 20 januari 2015

persoonlijk verhaal

Soms ben ik gewoon niet zo heel handig. Ik had op mijn tablet zo een handige app gevonden om daar heel braaf in bij te houden wat ik elke dag deed en de positieve punten. En van die punten dus heel makkelijk een blije momenten lijstje te maken. En nu zit ik 2 weken zonder mijn tablet.
Ik heb hem weg gebracht omdat hij niet meer oplaadde. En zo suf geweest om niet even alle punten op te schrijven. Oepsie.

Deze blog wil ik jullie vertellen wat ik heb en waarom ik nog zo weinig blog en wat ik doe in een week en waarom.

Op maandag ben ik vrij meestal is dan mijn rustige dag ik doe dan weinig in ieder geval zo min mogelijk intensieve dingen.
Van dinsdag tot en met vrijdag werk ik 1uur. Ik doe vrijwilligerswerk. Verder hang ik vooral op de bank omdat ik dan moe ben.
In het weekend maak ik schoon in mijn huisje en ga soms nog ergens heen.
Het klinkt allemaal heel saai maar voor mij is het dat niet.

Helaas ben ik snel moe en moet ik mijn energie goed verdelen. Dit heeft meerdere oorzaken, ik heb fibromyalgie, hypermobiliteitsyndroom en de ziekte van Hashimoto. Nu hoor ik je denken wattes. Ik zal het even kort verder toelichten.
Fibromyalgie is een vorm van reuma aan je spieren te vergelijken met een flinke griep. In de praktijk betekend dit continu pijn, snel moe en eerder kans op overbelasting.
Hypermobiliteitsyndroom betekend dat al mijn gewrichtsbanden te lang zijn en gewrichten dus snel uit de kom gaan of gedeeltelijk uit de kom. Dit klinkt heel erg maar bij mij doet het minder pijn dan bij een gezond iemand. Ook hierdoor ben ik sneller moe en moet ik gewoon wat meer uitkijken hoe ik dingen doe.
De ziekte van Hashimoto, dit weet ik pas sinds kort en is kort gezegd een langzame schildklier. Het is een auto imuunziekte. Dit betekend dat mijn eigen lichaam mijn schildklier aanvalt. En ook dit zorgt voor vermoeidheid, veel aankomen, haaruitval en nog wat vage klachten.

Een leuk pakketje maar er is goed mee te leven. Ik kijk liever naar wat ik wel kan en niet naar wat ik niet kan. Ik wil ook niet zielig doen ofzo. Ik vind het gewoon belangrijk dat het bekend is waarom ik soms ineens niks post en ik wil gewoon open kunnen zijn over hoe t gaat.

Genoeg getypt ik ga weer even bankhangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten